Firma, która się nie rozwija, tak naprawdę się cofa. Ta parafraza starego porzekadła doskonale oddaje wszelkie kwestie związane z tym, jakie są warunki przetrwania firmy na nowoczesnym, bardzo brutalnym rynku. Dziś, by osiągnąć wymierne korzyści ekonomiczne, należy prowadzić synergiczną strategię biznesową, która wpływa niezmiernie korzystnie na to, jak kształtują się wyniki sprzedaży oraz ogólne przychody firmy. Trzeba posiąść do tego odpowiednie zdolności w zakresie sprzedaży, a przede wszystkim, prowadzenia negocjacji handlowych na najwyższym poziomie. Jak się bowiem okazuje, to właśnie te działania przynieść mogą najbardziej wymierne sukcesy, a przy tym wszystkim pozwolić na osiągnięcie optymalnej pozycji na rynku, wiążącej się z prestiżem oraz szacunkiem ze strony partnerów biznesowych. Osiągnięcie takiej pozycji jest bardzo trudne, aa droga na szczyt długa. Jednakże, jeśli uda nam się już osiągnąć to, co sobie zamierzyliśmy, to nasze szanse na utrzymanie się w biznesie oraz na stałe zwiększanie zysków są naprawdę spore i warto o tym pamiętać.