Pracodawca delegując swojego pracownika do pracy za granicą musi liczyć się z kosztami jakie za to poniesie. Mowa tu o obciążeniach podatkowo-składkowych oraz kwestii odpowiedniego wynagrodzenia pracowników oddelegowanych za granicę. Jeżeli miejsce zamieszkania nadal pozostaje w Polsce to wynagrodzenia pracowników oddelegowanych są opodatkowane również w Polsce. Zasady ustalania zaliczki pobranej na podatek zależą w szczególności od wysokości dochodów pomniejszone o przysługujące podatnikowi miesięczne koszty uzyskania przychodów ze stosunku pracy, a także potrącone wcześniej przez naszego pracodawcę składki na ubezpieczenie społeczne. Tak obliczony dochód stanowi podstawę do naliczenia należnego w Polsce podatku dochodowego. Może to być dość problematyczne dla początkujących jednak z czasem można nabrać rutyny. Wystarczy być na bieżąco ze sprawami finansowymi, ciągle pogłębiać swoją wiedzę i podnosić umiejętności lub po prostu kwestię wynagrodzenia pracowników oddelegowanych powierzyć w ręce fachowców.