Elektroniczny obieg faktur

0
194
Rate this post

Papierowy obieg faktur to jeden z najbardziej popularnych sposobów funkcjonowania tych dokumentów w przeróżnych instytucjach, np. w biurach rachunkowych. Niestety nie jest to zbyt skuteczna metoda, gdyż mimo swojej wieloletniej użyteczności i popularności w Polsce, doprowadzała wielokrotnie do różnych smutnych wydarzeń, np. zgubienia niezwykle ważnej faktury, zapodziania się jej gdzieś w szufladzie czy zniszczenia w taki czy inny sposób. Świetną alternatywą wydaje się elektroniczny obieg faktur. Na czym to polega? Po tym, jak faktury przyjdą do firmy są sortowane i skanowane. Wówczas specjalne oprogramowanie wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, mające na celu rozpoznanie znaków. Taki skan jest ciekawym rozwiązaniem, często możliwa jest ręczna korekcja danych. Efektywność automatycznego odczytywania danych ze skanu faktury za pierwszym razem może przekraczać nawet 90 procent. Elektroniczny obieg faktur to nowoczesny wynalazek, ale sprawdza się już w niejednej firmie i jest dużym krokiem naprzód.